مهرسامهرسا، تا این لحظه: 9 سال و 9 ماه و 24 روز سن داره
دیانادیانا، تا این لحظه: 6 سال و 18 روز سن داره

مهرسا و دیانا جوانه های درخت زندگی

روزی درخت تنومندی خواهید شد پیش به سوی پیشرفت

و اما شروع وسایل خریدن من برای نی نی

1392/2/10 9:44
1,220 بازدید
اشتراک گذاری

ج

واما...

من که تو رو خیلی دوست دارم و دوست دارم از همه لحاظ تربیتت عالی باشه به یه فکری افتادم،

به این فکر که تا شمای نی نی نیومدی با تحقیقات فراوان اسباب بازی ها و سی دی های آموزشی جنابعالی رو بخرم که میدونم بعد اومدن توی دردانه اصلا فرصت وقت اضافی گذاشتن رو نمیکنم.

البته دلبندم من راجع به نکات تربیت فرزندان از وقتی با پدرت عقد کردیم یعنی تقریبا 3 سال پیش تحقیقاتم رو شروع کردم تا بلکه امانت زیبای خدای مهربونم رو که یه فرشته کوچولو هست و مسئول اصلی اون منم رو زیبا تربیت کنم.

خب از وقتی پدرت نمایشگاه کابینت آفتاب رو زد و مدیریت اونجا رو به من سپرد، تصمیم گرفتم با پولی که پدرت در قبال فعالیتی که اونجا دارم بهم میده برای توی عزیزم اندکی وسایل بخرم. اینچنین شد که خریدهای شما رو با بازی های فکری شروع کردم. من قصد ندارم زندگی تو رو یه آموزشگاه کنم اما زندگیت رو آمیخته با آموزش میکنم اونم بازی بازی، خسته ت نمیکنم نفسم.

خب یه روز ساعت 1 ظهر از نمایشگاه راه افتادم و توی خیابون سی متری سینما سعدی میرفتم و اونجا یه اسباب بازی فروشی دیده بودم، وارد اونجا شدم و با دقت تمام همه چیزا رو از نظرم گذروندم و همین طور با فروشنده هم که خودش چیزهایی میدونست مشورت کردم.

عزیزم یه چیز جالب وقتی میخواست مشورت بده پرسید : بچه تون چند ماهشه؟

من جواب دادم : هنوز به دنیا نیومده. شما برا زیر دو سال هرچی مناسبه بگین.

قبلا تو سایت روانشناسی کودک راجع به اسباب بازی تحقیق کرده بودم و همین طور در نی نی سایت عزیز توی تایپیکهایی راجع به این موضوع خونده بودم. گل قشنگم اینها که عکسشون اینجاست از همین مغازه که بهت گفتم خریدم، اینها اولین چیزایی هستن که برات خریدم.

این کوبه هوش هست برای : 1- شنوایی و تشخیص زیر و بم صداها 2-هماهنگی چشم و دست 3-اشکال و رنگها 4- تخلیه احساسات منفی

آخه من الان میبینم پویا پسر داییت که 8 ماهشه همش دوست داره یه چیزی رو بکوبه ر و اینو برات گرفتم.

 کوبه

 این دوتا عکس هم از دو طرفشه که دوتا رنگ مختلف داره

 

ک

کک

 

اینم عکس بازی هوش چین با شکل حیوانات

 

چ

 

چ

 

اینم شکلها و بندها برای: 1- آموزش رنگها 2- قدرت تمرکز 3- تقویت انگشتان 4-هماهنگی چشم و دست

 

ش

 

ش

 

اینم حلقه هوش با هدف آموزشی : 1-آشنایی با رنگها 2- ترتیب بزرگی و کوچکی 3- مفاهیم اولیه ریاضی 4- مهارتهای حرکتی

 

ح

 

اینم مکعب های رنگی، با 63 برچسبهایی که داره کاربردهای زیادی داره

 

م

 

خلاصه جانم برات بگه که اینها رو که خریدم وقتی پولش رو پرداخت کردم فروشنده بهم گفت: مبارکش باشه. منم گفتم : ممنون.

نمیدونی وقتی مبارکش باشه رو شنیدم چه حس خوبی بهم دست داد میدونی چی تو نظرم اومد؟ دستای کوچولوی نوزادی تو. تو دلم بهت گفتم : مبارکت باشه مادر، انشاالله که به سلامتی به وجود و به دنیا بیای و ازشون استفاده کنی و مادر فرزانه ذوقت کنه.

ج

اومدم بیرون و به سمت کتابفروشی خرد (سر معدل ) به راه افتادم اونجا چیزی برات پیدا نکردم کارت دید آموز میخواستم نداشت. راجع بهش پرسیدم یه خانومه گفت: مغازه روبرو داره و صدای فروشنده ش زد و اونم در رو باز کرد و گفت : الان وقت استراحتمه به احترام شما باز کردم.

منم باز طبق معمول با دقت تمام وسایل اونجا رو بررسی کردم و در آخر اینها رو برات خریدم دردونه من.

اینها کتابهای نوزادی هست. میدونم شاید نگاهشون نکنی اما برا این خریدم که از اولی که به دنیا میای با کتاب آشنا بشی تا وقتی شد 1 سالت خواستم با کتاب برات قصه بگم از کتاب فرار نکنی.

ک

 

ک

 

ک

 

ک

 

واما بعدی اینم یه کتاب هست مربوط به کوبه هوش که نی نی رو جلدش رو نشونت بدم بگم ببین اینم کوبه داره میزنه روش صدا میده بازی میکنه.

ت

 

اینم یه کتاب دیگه که تشویقت کنم غذا بخوری مثل بچگی های خودم تپلی مپلی بشی.

ت

 

اینم یه کتاب تا بهت بگم گلها چطوری در میان عزیزکم.

د

 

اینم برای اینکه به صداها بیشتر توجه کنی.

د

 

ئ

 

البته عزیزم تو این کتابها بعضی شعرهاش هست که خوشم نیومد و نمیدونم چرا ناصر کشاورز فقط خواسته شعر سر هم کنه و حواسش نبوده که بچه از یاد گرفتن احترام به بزرگترها و... دور میشه تصمیم گرفتم اون شعرهای نامناسب رو برات نخونم عوضش خودم از رو عکسش برات شعر بسازم.

 

کارت دید آموز هم نداشت به جاش این بسته کارت رو برات خریدم که حیووناش رو ببینی کلی ذوق کنی.

ر

 

اینم سنجابش که آخرین کارتش بود و از تو بسته بندیش دیده میشد. نگاه کن چه سنجاب خوشکلیه.

ذ


ر

 

نکنه توی شیطون بلا فکر کردی اونروز همش برای تو چیز خریدم؟

نخیر نفسی برای خودمم کتاب خریدم.

البته البته و صد البته این هم یه جورایی برای تو بود اما مربوط به من.

 

اینم کتاب مشترک من و تو.

د

 

خب عزیزم اینم اولین خریدی که من برات کردم. همشون مبارکت باشن اصلا قابل شما رو نداره انشاالله خوبه خوب بهشون علاقه نشون بدی که زحمت های مادرت هدر نره و عوض ناراحت شدن ذوقت کنه.

دوستت دارم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)